» thailand part 3 vacay feels

De tidigare två inläggen använde jag bilder från mobilen, jag var rätt allmänt dålig på att ta bilder men använde också kameran ibland så tänkte lägga upp lite bilder från den också.

» THAILAND PART 2

DAG 4

Vakna upp bright and early och tog taxi till en av båt pirarna. Nu skulle vi åka till Koh phangan som är en annan ö i thailand bara ca 30 minuter eller så bort från Koh Samai. Vi åkte över dit för att gå på halfmoon partyt den 20 september men anlände en två nätter innan.

Båtresan över och vädret var fortfarande rätt kasst men alltid lika varmt dock. När vi kom fram så satte vi oss i taxin och åkte till Haad Rin där vi skulle spendera två nätter i jätte fina bungalows.

the little pathway till vår bungalow.

haad rin beach det är här de kända fullmoon partys hålls.

Dag 6
Half moon party day! Åkte till Baan thai och checkade in på det äckligaste rummet där. Vi skule bo i Baan thai för det ligger bara 5 min bort från full moon men det var knappt värt det. Sarana beach bungalows. BO INTE DÄR. Hursomhelst så spenderade vi dagen vid poolen vädret hade äntligen klarnat upp rejält ´, sen käka vi middag, hängde på stranden ch kollde solnedgången och sen gjorde vi oss iordning och förkrökade tillsammans med de andra som bodde där.

DAG 7

Dag 7 och vi ville ta oss ut från vårt hotell såfort som möjligt så drog direkt när vi vaknat till vårt nya håtell i thongsala fortfarande på koh phangan. VIDRIGT det med så vi powernapade bara en snabbis och hängde lite på stranden innan vi bestämde oss för att åka upp och hänga med ett par kompisar som vi träffat på resan som bodde i haad salad. Det blev poolbad, jägerbombs, beerpong och massa annat kul!

Dag 8
Efter de två dåliga hotell valen och två bakfyllor från helvetet så var vi mer än redo att åka hem till Koh Samui igen. ÄLSKAR det stället. En försenad båt och en jävla massa svärande och klagande så var vi äntligen framme svettiga och trötta som få. Här där vi började på Ark Bar skulle vi spendera våra sista tre nätter. Värt!

» THAILAND PART 1

Som ni säkert vet så svängde jag förbi Thailand i två veckor.Hur kul som helst hade vi, jag åkte med Matilda som jag känt sen högstadiet. Vi körde en natt i Bangkok, 4 nätter på koh phangan och resterande 7 nätter på Koh Samui vilket blev en klar favorit. Men mer om det sen.

Från vårt hotellrum i bangkok just efter vi kommit dit. tog en dusch och en powernap innan vi la oss vid
poolen och chillade. Sen drog vi in till MBK ett jätte stort köpcenter och när jag säger jätte stort menar jag
enormt. Gick runt där ett par timmar och sen gick vi runt lite innan vi åkte tillbaka för att svira om på hotellrummet.

Sen åkte vi till night markets som lätt var en favorit i Bangkok. Hur mysigt som helst. Där käka vi på en japansk restaurang och tog en coctail innan vi gick och köpte glass. Jag pröva någon grön historia som var gjord på bönor och var rätt äcklig men åt den endå.

Sen kom det in någon slags thunderstorm och vi fick gömma oss i någon busskur. Men regnet sluta aldrig så vi fick springa tillbaka i regnet haha. Höll på hela natten så det gjorde vi rätt i.

Dag 2

Hotell frukosten var så jäkla go. Hotell ramadan i bangkok var att rekommendera. Efter frukosten så åkte vi direkt till flygplatsen igen för att ta oss till Koh Samui!

Landa på koh samui. sötaste lilla flygplatsen visar mer bilder på det sen.

Checkade in på Ark Bar, typ koh samuis partyhotell. Rekommenderas det med. Här var vårt första rum. Inget speciellt direkt men alla bekvämligheter,

La oss direkt vid poolen i det halvmolniga vädret som förföljde oss i 3 dagar framöver.

På kvällen satte vi oss nere vid stranden och rökte vattenpipa och kollade på eldshowen som kom att bli en
favorit innan vi fortsatte festa inpå småtimmarna.

DAG 3

dag två blev väldigt lika alla dagar på ark bar. gå upp käka, powernapa, lägga oss vid poolen eller stranden och sen gå och käka igen och sen fest. tyvärr hade vi molnigt alla de första 3 dagarna vi bodde på ark bar.

Vi checkade ut från Ark Bar och skulle vidare på Koh Samui till Lamai Beach. Checkade in på ett jätte fint hotell med stor skön säng och lite fransk inrett rum. Tog en promenad på stranden och sen käka vi middag det var typ det ända vi kunde göra för det var som om skyarna öppnade sig så då fick vi en dag iallafall att ta det lungt efter allt festande innan vi åkte vidare till Koh phangan.

Lite bilder när vi var på Lamai Beach. Som sagt var vädret sämst men vi köpte lite frukt och tog en promenad iallafall.