» Fun in the sun

Först var vi på julmarknad i söndags. Inte så mycket att hänga i granen faktiskt men köpte hem lite godis iallafall och tog en fika.

Sen åkte vi hem till grabbarna och beställde pizza och kolla på hunger games filmerna hela kvällen. Kände mig sjukt jävla flötig efter den dagen.

Pizzorna samt min polare Ben med i tidningen.

Igår hängde vi vid poolen hela dagen så jävla gött var det fick lite sällskap av en kvinna och hennes hund en stund haha.

Idag blev ännu en dag i solen hoppade från klippor och tog en promenad i solskenet. Imorgon är det back to work till jobbet onsdag- söndag.

» Lördag

Hej! I fredags så jobbade jag först till typ 11 sen åkte jag direkt in till city för att möta upp mina vänner på "uncle billys" restaurang. Vi satt där ett tag till och drack sen gick vi ut och skaka rumpa på air tills det stängde vid 4, sen efterfest! Haha.

På lördagen vaknade jag tidigt som attan för att springa lite ärenden sen åkte vi till stranden för födelsedagsfika för födelsedagsbarnet Matilda! Efter det blev det jobbet och jobbade till 12 på natten sen åkte jag hem till Ben (kompis) och kollade på lhc-Luleå matchen som LHC vann. Woho!

Idag ska vi på den svenska julmarknaden i shenton park. Aldrig varit förut så ska bli spännande och se vad de har att erbjuda! Efter det ska jag jobba kväll igen. Vi hörs!

Gänget på uncle billys.

Y

väcker Matilda med födelsedags dans från aj och sång från mig.

Birthdaygirl med hennes tårta och pojkvän.

Bitter på jobbet var en timma tidig gill mitt pass för jag hade missuppfattat. Så fick sitta och vänta på att mina bords gäster skulle komma.

» Torsdag

Ledig idag vilket betydde att jag hälsa på min kompis Liam som just opererat knä och ligger sängliggandes i 2-3 veckor. Körde mario kart och käka sushi, sen åkte jag hem. Påvägen hem besökte jag mitt gamla hus på kemmish cr där jag bodde när jag var au pair men det var ingen hemma :( men hundarna var så hälsade på dem. Sen blev jag upphämtad för ett Ikea besök med Jacob, Adam och Hanna.

Nu på kvällen har jag bara hängt med mina grannar och ska strax sova. Blir en redig helg jobb fredag-lördag och söndag plus födelsedagsfirande X2 på det så fullt upp. Ha det!

Mitt gamla hus.

Ikea gör det igen, god yule

Jacob köpte en madrass och knöla in den i bilen. Packning på hög nivå.

» Mitt i veckan

Godmorgon,
I morse vid 3 på morgonen åkte Ben till jobbet igen. Han är bara borta ca 2 veckor den här gången så det är inte så farligt. Igår hade vi myskväll bara han och jag framför film med fingerfood och vin. Gick och la oss tidigt också.

Här har jag just vaknat och ska dra iväg till gymmet snart. Sen ska jag åka och hälsa på en kompis som opererat knät och sitter hemma och kan knappt röra sig, tycker så synd om han. Vet ju hur det är själv.

Bild från igårkvälls matfest

» Until next time

Hej! Äntligen kan jag börja ett vanligt liv, jobbletandet är i full gång, har tackat nej till två för det var inget jag ville ha i slutändan, oseriösa lalare företag.

Imorgon har jag arbetsintervju och på onsdag också så håller tummarna för något av dem, för en så länge känns det som något jag skulle kunna tänka mig.

I övrigt är det fullt upp med de jobben jag redan har jobbade igårkväll mitt första riktiga arbetspass (inte training längre) var skoj och träffa rätt många av mina arbetskollegor och de var med schysta. Jobbar 11 timmar fredag och 12 timmar på söndag också. Slitigt.

Idag har jag varit på gymmet med Bryre, körde bodypump pass på morgonen sen låg jag och ett par andra tjejkompisar och glassa vid poolen och sen gick jag och Bryre till gymmet igen och körde grit cardio, vidrigt! Kände typ hur jag blev 10 kg lättare av allt svett jag svettades ut. Men kul!

Sen gick jag hem och duscha och lagade mat med Ben och nu kollar vi på film. Ska strax sova för vi sks upp tidigt på gymmet innan min intervju. Wish me luck! Tror inte jag får ngt av dem iofs för jag är lite för okvalificerad för de jobben men värt att gå på intervjun ändå.

Bild från klubbjobbet i lördags

» Helgen

I fredags jobbade jag kvällen på en konsert, innebar gratis biljetter, fria drinkar och bara lite lite jobb. Drog iofs så fort jobbet var klart för vi ska också jobba i lördags på nattklubben som tidigare nämnt att jag jobbar på. Började 11 slutade mitt i natten. Fått löneförhöjning så det är gött! Och idag jobbar jag mitt första riktiga pass på den grekiska restaurangen, ska bli kul!

Sean Paul i fredags va grymt! Så kul att återuppleva hans musik och skaka lite rumpa. Haha.

Idag har jag och Ben varit lata och chillat hemma hela dagen trots att vädret varit jätte bra. Vi gick ut och sprang och träna tillsammans imorse bara lite.

» Jobba jobba

Första kvällen på nya jobbet Eat greek, de är en buffé restaurang så allt jag gör är clear tables och fixar dricka i baren och bär ut till borden. Easy.

Tänkte ha det så jag kan jobba kvällar och helger ibland och sen förhoppningsvis få ett till jobb jag kan ha på dagtid snart. Slutade just, firar med lite billigt bubbel med Ben som kom hem idag!!

» Looking for work

Från semester och överätande, vin varje kväll och sol bad och inga concerns. Måndagen efter jag kom hem var det full rulle, vart på så många jobbintervjuer den här veckan för nu får jag börja jobba for real! Har fått ett par erbjudanden, ett som jag tagit (börjar mitt första pass ikväll som bar och waitress på en grekisk bufe restaurang) men de andra håller jag av på för har fortfarande lite andra jobbintervjuer lined up så vill se vad jag får! Rapporterar mer om det.
Idag var jag på en jätte kul jobbintervju som jag vill ha så gärna! Men tror chanserna är ganska små, ahja! Kul att söka jobb ju!

Idags jobb intervju outfit. Hade en kavaj på sen också.

» Cairns del 2

Dag 4: dag fyra spenderade vi i daintree rainforest. Gick på off track liten stig i regnskogen i över en timme, besökte en strand, käka exotisk glass, sen åkte vi in till mossman och handla och sen tillbaka till daintree där vi skulle spendera natten mitt i regnskogen. Förövrigt världens äldsta regnskog. Vi grillade på kvällen och matade lite djur som kom och var nyfikna varav en så
Om såg ut som en jätte råtta. Blä!

Här spendera vi tredje natten förövrigt.

Lite av vår tur i regnskogen

Chilla på stranden en stund

Middagssällskapet

Vakna upp till den hör utsikten

Dag 5: åkte i regnskogen lite, sen så åkte vi till mosman gorge och badade och kollade runt där. Sen drog vi till port Douglas och käka på stranden igen och sen till stället där vi skulle stanna på sista natten vis stranden, kommer dock inte ihåg vad det hette.

Dag 6: vaknade upp gick en strandpromenad och käkade frukost ute, mumms! Sen gick jag och duscha och sen var jag tyvärr tvungen att åka till flygplatsen.

Sådär det va semestern i Cairns, daintree, port Douglas osv. Skit trevligt och så annorlunda till Perth! Så jävla varmt!  Som sagt får ni se bilder från dykandet och snorklingen när jag fått dem. Puss!

» Cairns part 1

Hej! Jag kom hem i söndags från semestern i Cairns. Har haft det helt underbart och har hur mycket roliga minnen som helst från resan. Jätte mysigt att träffa Alma igen, kändes som de va förra veckan fast det var ett helt år sen vi sågs.

Första dagen kom jag dit runt lunch, då åkte vi till hotellet sen gick vi på lunch och efter det gick vi hem chilla runt poolen och drack ett par drinkar innan middagen både jag och dem var trötta så de blev en hyfsat lugn kväll efter middagen också.

Två bilder från första dagen.

Andra dagen hade vi bokat snorkling och dykning på barriärrevet, ett must do! Så fint och hade en as kul dag! Tog bilder med undervattenskameran men har inte fått dem än så får vänta med att lägga upp dem.

Alma och Jocke påväg till båten

Blåste lite om man satt ute

Lite blandade bilder från båten. Får som sagt lägga ut undervattensbilderna sen.

Efter snorklingen så gick vi hem och tog ett par drinkar innan vi käkade middag i en park.

Dag 3: vaknade tidigt, gick och handla och hyrde bil. Idag var det dags att ta resan vidare från Cairns uppåt norr.

Stannade lite hipp som happ på vägen på fina platser, stränder och målet för dagen var att åka på krokodil båt för att se krokodiler. Såg bara små bebisar så de var en liten besvikelse men men. Sen övernattade just med utsikt över krokodilfloden mitt på landet. Skit mys!

Larva oss på stranden Ellis beach

Käka picknic på stranden

Var i port Douglas

Krokodilsafari!

» Up in the air Again

Nu är jag påväg på semester! Är för tillfället i Melbourne och ska vidare till Cairns om 3 timmar som är min slutdestination. Där ska jag träffa Alma och Jocke, ska bli så kul! Inte nog med det men så är det Melbourne cup idag vilket betyder massa fest i hela Australien! Dagsfest dessutom!

Nu är klockan strax innan 6 här i Melbourne pch strax innan 3 i perth har bara sovit Max en timme så är lite trött och ser desto tröttare ut. Men klockan 11.20 am landar jag i Cairns så inte så jätte långt kvar nu. Livet ❤️

Uppdaterar med bilder osv på semestern såklart. Hare!

» Go!

Hej! Igår var det ju halloween och så blev det halloweenfest! Jag hade en jätte fin skelett klänning med spindelnätsstrumpbyxor men dum som jag är tog jag typ två bilder på hela kvällen. Hursomhelst, hade super kul hela kvällen! Var först på preedrinks hos grabbarna sen åkte vi taxi till själva festen. Stannade tills 2 typ sen var det bums i säng.

Idag har inte varit lika kul, opererade mina cystor som jag hade så har varit trött av narkosen efter det så mest bara legat och sovit. Skulle egentligen på en arbetsintervju men fick säga till att det inte gick och ska dit på onsdag istället. Operationen gick iallafall bra, snabb och utan komplikationer.

Ikväll ska jag och Matilda jobba med att promota en klubb för dem och deras nya lördagsevent temptation. Ska bli kul, snacka med lite folk och tjäna enkla pengar hehe. Nu ska jag sova lite till sen är det dags att göra sig iordning.